در شهر دیگر

 

عنوان: در شهر دیگر

نویسنده: میشل آچواز

مترجم: محمدرضا وزیرزاده

موضوع: ادبیات داستانی (رمان)

تعداد صفحه: 205

شابک: 978-622-93178-3-9

 قیمت: 140 هزار تومان

 

در باره کتاب:

در این کتاب نویسنده شهر کافکا را با ارواح، افراد عجیب و غریب، حیوانات سخنگو و مجسمه های غیرممکن، که همه در حاشیه شهری بسیار آشنا برای گردشگران کمین کرده اند، دوباره آباد می کند. شهر دیگر کتاب راهنمای شهر نامرئی پراگ است که با دنیای روزمره همپوشانی دارد: مکانی که کتابخانه‌ها می‌توانند به جنگل تبدیل شوند، گذرگاه‌های مخفی زیر پای ما خمیازه می‌کشند، و امواج روی روتختی‌های ما می‌چرخند.  مکانی که نماد تمام جهان‌هایی است که ما نسبت به آنها نابینا هستیم.

در این رمان گروهی بورخسی از موجودات عجیب و غریب، پرندگان سخنگو و ساکنان شهرهای عجیب و غریب در حاشیه پراگ نامریی کمین کرده اند. قهرمانی که نامش فاش نشده است متوجه می شود که کتابی که به زبانی غیرزمینی نوشته شده است، دریچه ای به سوی دنیای خطرناکی است که درست در گوشه ای از زندگی عادی واقع شده است. قهرمان داستان به طور تصادفی با صحنه هایی از شهر نامریی برخورد می کند از قبیل جاسوسی ، تعقیب توسط راسوها، خورده شدن توسط کوسه ها،خواندن قطعات حماسی توسط پرندگان و………..

میکال آچواز رمان‌نویس، مقاله‌نویس، شاعر و مترجم اهل چک است. او محقق مرکز مطالعات نظری پراگ است. او در سال 2005، جایزه یاروسلاو سایفرت را برای رمان خیابان های خالی دریافت کرد.