عنوان:جادوی چشمان تاریکی

نویسنده: دین کونتز

مترجم: مژگان اصلیان

موضوع: رمان خارجی

تعداد صفحه:۴۱۸

نوبت چاپ: اول-۱۳۹۹

شابک: ۹۷۸۶۲۲۹۶۵۹۶۴۹

قیمت:هشتاد هزار تومان

در باره کتاب:

کتاب جادوی چشمان تاریکی نوشته دین کونتز است که با ترجمه مژگان اصلیان است. این کتاب داستانی هیجان‌انگیز با درون‌مایه‌ای ماورایی است که ما را با خود به دنیای یک زن اندوهگین می‌برد که حس می‌کند چیزی درباره‌ی مرگ فرزندش درست نیست. درباره کتاب جادوی چشمان تاریکی کتاب جادوی چشمان تاریکی داستان زنی به نام تینا است که سالی پر از درد و رنج را گذرانده است. پسر کوچکش دنی در یک تصادف وحشتناک با اتوبوس کشته شده است و تینا هر روز را با رنج گذرانده است. نمایش تینا در شرف شروع شدن است و او با خودش فکر می‌کند این بهترین زمان برای شروع دوباره‌ی زندگی است، شروعی که شاید بتواند حال او را تغییر دهد و او را از این حجم غم و اندوه مداوم رها کند. اما یک روز همه چیز تغییر می‌کند، روی تخته سیاه اتاق دنی با خط بچگانه‌ای نوشته شده است: نمرده است! این کلمات مسیر تینا را تغییر می‌دهد و او را به دنیای سیاه و تاریک حقیقت می‌فرستد. تینا معتقد است شبح پسرش در خانه است و برای اینکه بتواند روح خودش را آرام کند با یک وکیل صحبت می‌کند تا اجازه‌ی نبش قبر دنی را بگیرد اما وکیل از طریق یک تماس تلفنی تهدید به مرگ می‌شود. آیا یک توطئه‌ی حکومتی در کار است؟  کتاب جادوی چشمان تاریکی روایت عجیبی دارد که خواننده را به یاد پاندمی کرونا می‌اندازد و این کتاب بعد از چهل سال دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. نام این ویروس ووهان ــ ۴۰۰ است و ویژگی‌هایی بسیار نزدیک به کوید ۱۹ دارد. خواندن کتاب جادوی چشمان تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک داستان پرهیجان و عجیب هستید این کتاب را از دست ندهید. درباره دین کونتز دین کونتز متولد  ۹ ژوئیهٔ ۱۹۴۵ در پنسیلوانیا آمریکا است. او برای کتاب‌های پرهیجانش مشهور است و تا به حال ۵۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش فروش رفته است و ۱۴ رمانش در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده است. از آثار او می‌توان از یک در تا بهشت، از گوشه چشمان او، نیمه شب، آتش سرد، جایگاه شوم، مخفیگاه، اشک اژدها، کثرت، یگانه بازمانده، همسر، ساعت‌های عجیب و غریب، سنگدل، شب چه می‌داند و خیابان سایه ۷۷ نام برد.  دین کونتز یکی از محبوب‌ترین رمان‌نویس‌های آمریکایی است که تعلیق و ترس بخش جدانشدنی آثارش است. اما مشهور بودن او به دلیل کتاب جادوی چشمان تاریکی است که ۴۰ سال پیش درباره‌ی ویروس عجیبی صحبت کرده است که بی‌نهایت به کوید ۱۹ که جهان در این روزها با آن درگیر است شباهت دارد

درباره نویسنده:

دین کونتز متولد پنسیلوانیا نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که برای رمان‌های مهیج و تعلیق انگیز اش شهرت دارد. دین کونتز سال آخر دانشگاه را می‌گذراند که برندهٔ مسابقهٔ داستان خیالی Atlantic Monthly شد و از همان موقع نویسندگی را شروع کرد. کتاب‌های کونتز تاکنون به ۳۸ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده‌است. چهارده رمان دین کونتز در لیست پرفروش‌های جلد مقوایی نیویورک تایمز قرار گرفته‌است. یک در تا بهشت، از گوشه چشمان او، نیمه شب، آتش سرد، جایگاه شوم، مخفیگاه، اشک اژدها، کثرت، یگانه بازمانده، همسر، ساعتهای عجیب و غریب، سنگدل، شب چه می‌داند و خیابان سایه ۷۷. شانزده کتاب او به بهترین کتاب‌های جلد کاغذی تبدیل شده‌اند. کتاب‌های کونتز همچنین در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن و سوئد در جایگاه پرفروشترین کتاب‌ها قرار گرفته‌اند. نیویورک تایمز نوشته‌های او را «از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغنا کننده» خواند. نیو اورلئان تایمز هم گفت: «قلم دین کونتز بدون ساده یا رمانتیک بودن، شورانگیز است». او محبوبترین رمان‌نویس آمریکایی است که رمان‌هایش مملو از ترس و تعلیق است. دین کونتز هم‌اکنون به همراه همسرش گردا و دو فرزندش تریکسی و آنا در جنوب کالیفرنیا زندگی می‌کند.

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین اثر او، کتاب چشمان تاریکی است. او به طرز عجیبی در چهل سال گذشته، توانسته شیوع ویروس کرونا را با نام (ووهان-۴۰۰) پیش‌بینی کند .

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *